Bakan Uraloğlu: Orta Koridor Avrupa için stratejik zorunluluk

Dünya Yayın: 23 Haziran 2026 - Salı - Güncelleme: 23.06.2026 14:40:00
Editör -
Okuma Süresi: 2 dk.
72 okunma
Google News

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu’nda Orta Koridor’un artan önemini değerlendirdiklerini belirterek, Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasındaki bağlantısallığın en güçlü halkalarından biri haline geldiğini vurguladı.

ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Birliği tarafından Belçika’nın başkenti Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu’na katıldı.

Bakan Uraloğlu, burada yaptığı değerlendirmede Orta Koridor’un yalnızca bir ulaştırma hattı olmaktan çıktığını, Avrupa’nın yük akışı, tedarik güvenliği ve ekonomik dayanıklılığı açısından stratejik bir gereklilik haline geldiğini ifade etti.

Türkiye’nin demiryolları, limanlar, lojistik merkezler ve sınır geçişlerinde gerçekleştirdiği yatırımlarla koridorun en kritik aktörlerinden biri konumuna yükseldiğini belirten Uraloğlu, ülkenin Asya ile Avrupa arasındaki ticaret ve ulaşım ağında önemli bir bağlantı noktası olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un kapasitesini artıracak projelerle bölgeleri birbirine bağlamaya, ticaretin sürekliliğini desteklemeye ve küresel tedarik zincirlerini güçlendirmeye yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü kaydetti.

 

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.